کفپوش چیست؟

انواع کفپوش
انواع کفپوش

طبق تعریف این محصول به پوششی که برای کف خانه یا محل کار استفاده می شود که بسیار برای زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی مهم است. این پوشش ها تغریبا قابل تغییر هستند. کف های ساختمانی در طیف گسترده ای از مواد مانند:سرامیک، سنگ، پی وی سی، لمینت، چوب، اپوکسی و غیره تولید می شوند. در دکوراسیون داخلی، انتخاب پوشش کف مناسب بسیار مهم است. هنگام خرید باید عواملی مانند حجم ترافیک و محل استفاده از کف پوش را در نظر بگیرید.

برای مثال در مناطقی که رفت و آمد زیاد دارند، از کفپوش‌های سخت و بادوام مانند کفپوش اپوکسی استفاده می شود؛ و در مناطقی که رفت‌وآمد کم دارند، از پوشش های تزئینی‌تر استفاده کنید. موارد دیگری هنگام انتخاب و خرید این کالا موثر است مانند: زیبایی شناختی، محدودیت های مالی، مقاومت در برابر آتش، ظاهر مناسب و نوع زیرساخت. انواع این محصول در بخش های بعدی توضیح داده خواهد شد.

floor-covering
floor-covering

کفپوش موزاییکی

استفاده از کفپوش موزاییکی در طول تاریخ بسیار رایج بوده و امروزه نیز رواج دارد. موزاییک ها به سرعت نصب می شوند زیرا در اندازه های بزرگ تولید می شوند. کفپوش موزائیک برای فضای باز و فضای باز مناسب تر است.

کفپوش موزاییکی
کفپوش موزاییکی

نصب کفپوش موزاییکی

قبل از اینکه بتوانید کفپوش موزاییکی را نصب کنید، ابتدا باید یک لایه پایه محکم بگذارید. برای این کار سطح مورد نظر را با یک لایه ملات نیمه خشک بپوشانید.

سپس دوغاب پودر سنگ و سیمان را به ضخامت 2 تا 5 میلی متر روی ملات پخش کنید. پس از آن، موزاییک ها را در کنار یکدیگر قرار دهید. تا2 روز پس از نصب نباید روی موزاییک ها راه رفت.

کفپوش سرامیکی

کفپوش سرامیکی در گذشته بسیار مورد پسند عموم مردم بود. مشتریان به سرامیک ها دسترسی دارند که در اندازه ها، رنگ ها و طرح های مختلف ارائه می شوند. قیمت سرامیک ها بسته به اندازه و کیفیت آنها متفاوت است.

کفپوش سرامیکی
کفپوش سرامیکی

سرامیک ها در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب وجود دارند. برای سرامیک هایی که لعاب دارند، یک لایه لعاب که می تواند مات، نیمه براق یا براق باشد روی سطح سرامیک اعمال می شود. ضخامت سرامیک ها از 4 تا 12 میلی متر است. پس از چسباندن، اطراف خود را با دوغاب پر می کنند زیرا سطح زیرین آنها ناصاف است.

اگر استفاده از کفپوش چوبی در محل مورد نظر به دلیل علاقه شما به طراحی چوب گزینه ای نیست، می توانید به جای آن از نوع سرامیکی با طرح چوب استفاده کنید.

سرد بودن سطح سرامیک یکی از معایب آن به خصوص در ماه های سرد سال است. در نتیجه استفاده از نوع سرامیکی در مکان هایی با آب و هوای سرد توصیه نمی شود. علاوه بر این، سرامیک در صورت ضربه ترک خورده یا خرد می شود. بنابر این این معایب این نوع کف پوش رو در نظر داشته باشید.

کثیفی درزهایی که کاشی و سرامیک را از هم جدا می کند، یکی دیگر از اشکالات آن است زیرا تمیز کردن آنها دشوار است. علاوه بر این، هنگام استفاده از سرامیک ها به دلیل سطح لغزنده، احتمال لیز خوردن وجود دارد.

نحوه نصب کفپوش سرامیکی

کفپوش های سرامیکی از سخت ترین پوشش های کف هستند، بنابراین یکنواختی بسیار مهم است. در اینجا به نصب سرامیک بر روی بسترهای سرامیکی، وینیل، چوبی و بتنی می پردازیم.

  • بر روی بستر بتنی، نصب سرامیک

قبل از استفاده از این روش ابتدا باید تمام بی نظمی های بتن را مشخص کنید. به خاطر داشته باشید که در صورت نو بودن بتن باید 28 روز صبر کنید. شما باید لایه بتن را کاملا تمیز کنید، بنابراین مراقب باشید که لکه های چربی یا سایر مواد را از سطح بتن پاک کنید.

  • بستر چوبی با نصب سرامیک

هنگام نصب سرامیک روی چوب، مهم است که مطمئن شوید که سطح زیرین چوب به اندازه کافی محکم است تا بتواند وزن سرامیک را تحمل کند.

قبل از چسباندن سرامیک باید سطح چوب را سنباده بزنید زیرا نصب سرامیک به لایه ای صاف نیاز دارد. برای نصب خود چوب باید از بستر مناسب استفاده شود.

  • بستر وینیل برای نصب سرامیک

اگر قصد دارید سرامیک را روی وینیل نصب کنید، باید مراقب باشید که لایه وینیل محکم باشد. برای نصب سرامیک، کفپوش وینیل نرم انتخاب عاقلانه ای نیست.

  • روی یک بستر سرامیکی، یک نصب سرامیکی دیگر

اگر قصد دارید سرامیک های خانه را جایگزین کنید، می توانید سرامیک های جدید را روی سرامیک های قدیمی قرار دهید. فقط باید این واقعیت را در نظر داشت که سطح زیرین برای ایجاد یک سطح یکنواخت نیاز به سمباده زدن و زیر سازی جدید دارد.

پارکت چوبی

پارکت چوبی با ماهیت دلنشین چوب فضایی دنج به خانه می دهند. این نوع کفپوش علاوه بر زیبایی متمایز دارای معایبی نیز می باشد. از آنجایی که آنها از چوب ساخته شده اند، رطوبت و آب باعث پوسیدگی آنها می شود و در نهایت پارکت متورم می شود.

پارکت چوبی
پارکت چوبی

کف پارکت نیز ممکن است صدا ایجاد کند. استفاده از پارکت همچنین می تواند منجر به مسائلی مانند نفوذ موریانه و خطرات آتش سوزی شود. پارکت چوبی به طور کلی نیاز به نگهداری زیادی دارد و باید همیشه مراقب باشید! استفاده از این پوشش کف چوبی باعث قطع درختان خواهد شد.

از درختانی مانند بلوط، افرا، صنوبر و کاج برای ساخت پارکت یا کفپوش چوبی استفاده می شود. قیمت پارکت ها به طور مستقیم تحت تأثیر نوع چوب استفاده شده در ساخت آنها است. اگر می خواهید طبیعتی به خانه خود بدهید، توصیه می کنیم از این نوع چوبی استفاده کنید.

نصب پارکت چوبی

برای ایجاد یک سطح صاف قبل از نصب پارکت چوبی، مانند سایر انواع کفپوش، عملیات فونداسیون و زیرسازی باید کامل شود. سیمان، پودر سنگ و چسب بتن مخلوط با هم می توانند برای این کار خوب عمل کنند.

زمان آن است که پس از فونداسیون، کف پارکت را در آن قرار دهید. سپس در مرحله آخر، ساخت قرنیز را شروع می کنیم. قرنیزهای ام دی اف یا چوبی دارای رویه ای از HPL هستند. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه چیزی پوشش کف را از پارکت متمایز می کند.

تفاوت پارکت و کفپوش

به طور کلی می توان گفت که پارکت و کفپوش به طور نسبی شبیه یکدیگر هستند. از آنجایی که پارکت از چوب ساخته شده و بنابراین با پوشش کف متفاوت است، تنها تمایز آنها در موادی است که از آن ساخته شده اند برمیگردد.

کفپوش سنگی

یکی از گران ترین مصالح ساختمانی سنگ ها هستند که یک ماده طبیعی هستند. اکثر آشپزخانه ها و حمام ها از سنگ ساختمانی استفاده می کنند. هم در داخل و هم در خارج از ساختمان، کفپوش سنگی گزینه مناسبی است. این سنگ علاوه بر زیبایی متمایز، معایبی نیز دارد. نوع سنگی سطح سردی شبیه به سرامیک ها دارند که استفاده از آن ها را برای آب و هوای سرد و فصول سرد نامناسب می کند. استفاده از این نوع محصول در اتاق خواب نیز بنا به دلایلی توصیه نمی شود.

کفپوش سنگی
کفپوش سنگی

برای نصب این نوع کف پوش از جنس سنگ حتما از قبل با طراح دکوراسیون و مهندس معمار مشاوره بگیرید.

از این محصول به دلیل زیبایی بالا برای دیوارپوش نیز استفاده می شود.

کفپوش وینیل یا پی وی سی PVC

کفپوش پی وی سی گزینه مناسبی برای آشپزخانه است زیرا مقاومت خوبی دارد و در برابر رطوبت و رطوبت مقاوم است. این نوع کفپوش ها گرما را عایق می کنند و در زمستان گرم و در تابستان سرد می شوند. استفاده از آنها ارزان و تمیز کردن آنها ساده است.

مقاومت پوشش کف وینیل یا PVC در برابر آتش یکی دیگر از مزایای آن است. در مقایسه با سایر انواع این محصول پوشش کف، این کالا در برابر ضربه و سایش مقاوم تر است.

 

کفپوش پی وی سی
کفپوش پی وی سی

قابل استفاده در مراکز بهداشتی و درمانی بوده و نوعی کفپوش بیمارستانی یا بهداشتی هستند. این کالا به دلیل استفاده از مواد پلاستیکی در طراحی آنها به نوع شیشه ای نیز معروف هستند.

برای ایجاد این نوع پوشش کف از یک لایه PVC استفاده شده است. آنها دارای فیلمی هستند که سطوح پایین و بالایی خود را می پوشاند. لایه نهایی یک لایه براق و بی رنگ است و منظور از فیلم در این مورد رنگ و نقش است.

این ويژگی های خوب و معیب بسیار اندک مواردی هستند که استفاده از نوع پی وی سی را بسیار محبوب و پرفروش کرده اند. از این نوع جنس برای دیوارپوش هم استفاده می شود.

دیوار پوش پی وی سی
دیوار پوش پی وی سی

نصب کفپوش پی وی سی

هنگام نصب کفپوش پی وی سی، مانند نصب سایر انواع این کالا، ابتدا باید فونداسیون و زیرکاری انجام شود. برای فونداسیون از مخلوط سیمان، پودر سنگ و چسب بتن استفاده می شود. این مواد با آب ترکیب می شوند، سپس با یک کاردک پهن پوشانده می شوند.

چسب صنعتی بهترین نوع چسب برای نصب کف پوش پی وی سی می باشد. نوع پی وی سی را می توان به روش های لوزی، موزاییکی، سفالی و … نصب کرد. روش خاک رس محبوب ترین روش در این میان است.

معایب پوشش کف پی وی سی

این کفپوش ها علیرغم استحکام و نگهداری بسیار ساده دارای معایب زیر هستند:

  • پی وی سی یک ماده تجدید ناپذیر است.
  • گازهای سمی ممکن است توسط مواد مورد استفاده در تولید آن تولید شود. سوزش چشم و مشکلات تنفسی تنها دو اثر منفی این گازها هستند.
  • با وجود مقاومت بالای آن در برابر لکه، کفپوش وینیل اگر نزدیک به لاستیک باشد تغییر رنگ می دهد.
  • هنگامی که این کالا آسیب می بیند، باید از روی زمین برداشته شود و با نوع جدید تعویض شود. در واقع هیچ راهی برای رفع آن وجود ندارد.

کفپوش صنعتی

یکی دیگر از انواع پوشش های قابل استفاده در ساختمان سازی پوشش های صنعتی می باشد. غذاخوری ها، انبار های و سوله ها، و مراکز صنعتی می توانند از این نوع استفاده کنند. هزینه های کفپوش صنعتی بسته به اندازه فضای مورد نظر و کیفیت این مجصول می تواند متفاوت باشد.

کفپوش صنعتی
کفپوش صنعتی

کفپوش رولی

درواقع این محصول رولی همان پوشش پی وی سی است به طور معمول، کفپوش PVC به صورت رول عرضه می شود و نصب آنها بسیار ساده است. کف پوش های رول به دلیل نحوه بسته بندی به آن معروف هستند.

کفپوش رولی
کفپوش رولی

کفپوش بامبو

کفپوش بامبو در واقع زیر مجوعه ای از پوشش کف چوبی است دوام و جذابیت نوع بامبو 2 مزیتی است که می توان به آن اشاره کرد. حس طبیعی بودن این چوب های بامبو بهترین حسی است که به مخاطب می دهد.

کف پوش بامبو
کف پوش بامبو

بر خلاف ظاهر و تصور عموم، این نوع کف در واقع مقاومت و سختی بالایی دارند. چوب بامبو را می توان از نظر سختی با چوب بلوط مقایسه کرد. مقاوم بودن در برابر آب و هوا یکی از مزایای نوع بامبو است.

کفپوش ترافیکی

نوعی کفپوش قابل استفاده در مکان های پر رفت و آمد مانند پارکینگ ها، خیابان ها و غیره که باعث ترافیک می شود. سطح ایمنی بالایی در این نوع پوشش کف وجود دارد. این کالا با استفاده از مصالحی مانند پلیمر، اپوکسی و بتن ساخته می شوند.

کف پوش ترافیکی

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی، ماده اولیه در انواع پوشش های اپوکسی، از ترکیب دو ماده شیمیایی رزین اپوکسید و پلی آمین ایجاد می شود. این محصول به عنوان یک نوع تزینتی به خوبی عمل می کند و در طیف وسیعی از رنگ ها عرضه می شود. خاصیت ضد باکتریایی اپوکسی که باعث افزایش محبوبیت شده است، مهمترین ویژگی آن است. شفافیت و درخشندگی خاصی در سطح دیده می شود که زیبایی آن را افزایش می دهد.

اپوکسی به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش و فرسایش، برای استفاده در ساختمان های پرتردد مناسب است. سطح کف با ترافیک سنگین آسیبی نمی بیند. در صورت آسیب دیدن کف، می توان آن را تعمیر کرد زیرا می توان از اپوکسی به عنوان آستر استفاده کرد.

این محصول از مقاومت بالایی در برابر شعله و آتش برخوردار است. نگهداری و تمیز کردن اپوکسی بسیار آسان است. برای شستن کف بدون خطر اپوکسی می توان از شوینده های معمولی استفاده کرد.

کفپوش اپوکسی
کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی معمولاً در مکان‌هایی نصب می‌شود که اقدامات بهداشتی در آنها اهمیت دارد زیرا تمیز کردن آن ساده و ضد باکتری است. درمان پوشش اپوکسی در مراکز بهداشتی درمانی مانند بیمارستان ها و کلینیک ها استفاده می شود. در سازه هایی با تردد زیاد مانند سالن های بدنسازی، آشپزخانه های تجاری، اتاق های غذاخوری و … نصب اپوکسی نیز به دلیل کیفیت بهداشتی و دوام بسیار رایج شده است.

چرا از کفپوش های اپوکسی استفاده کنیم؟

کفپوش سه بعدی یا اپوکسی ساده علاوه بر استفاده به عنوان پوشش تزئینی، از انواع پوشش های بهداشتی نیز محسوب می شود.

این کالا با توجه به ویژگی های فیزیکی و شیمیایی متنوعی که دارند، از مناسب ترین انواع محصول هستند. این کالا جلا و شفافیت بالایی دارند و در رنگ های متنوعی عرضه می شوند.

مقاومت در برابر سایش و مقاومت در برابر آتش کفپوش های تزئینی اپوکسی از مزایای آن است. در نتیجه این طبقات برای مکان هایی با ترافیک بالا مناسب هستند.

آنها در بیمارستان ها و سالن های ورزشی استفاده می شوند زیرا ضد باکتری هستند.

مراحل نصب نوع اپوکسی عبارتند از: تمیزکاری، ساب پرایمینگ، اجرای پرایمر بتن، ماستیک، بتونه و اجرای تاپ کوت با تکنیک شانه.

این نوع محصول به دلیل مقاوم بودن در برابر سایش و عناصر به عنوان پوشش ضد سایش نیز شناخته می شوند.

با توجه به ویژگی های کفپوش بیمارستانی از جمله یکنواختی، خاصیت ضد باکتریایی، سهولت در نظافت، مقاومت در برابر لغزش و سایش و … می توان از کفپوش اپوکسی به عنوان کف بیمارستانی نیز استفاده کرد.

یکی از انواع پوششهای کف که این ویژگی ها را دارد، کف پوش اپوکسی است. آشپزخانه های صنعتی ممکن است برای پوشش اپوکسی مناسب باشند.

اپوکسی ماده ای است که از واکنش دو ماده رزین اپوکسید و پلی آمین به صورت شیمیایی تولید می شود و در ساخت انواع کفپوش ها استفاده می شود.

کفپوش سه بعدی 3D

شگفت‌ انگیزترین و جدیدترین نوع کف‌پوش برای ساختمان‌ها، کفپوش‌های سه‌بعدی 3D است که در طرح‌های مختلفی ارائه می‌شوند که اشیاء سه بعدی مانند سوراخ‌ها و حوضچه‌های آب را تقلید می‌کنند. بالای یک سطح صاف بهترین اتاق در خانه برای نصب پوشش سه بعدی حمام است. برای تشویق خلاقیت کودکان، اتاق کودک را با نوع سه بعدی تزئین کنید. اگرچه غیر معمول است، اما کف سه بعدی باید با احتیاط بیشتری در قسمت پذیرش استفاده شود.

کفپوش سه بعدی اپوکسی
کفپوش سه بعدی اپوکسی

برای پوشاندن و مقاومت بیشتر روی این کف های سه بعدی از رزین اپوکسی شفاف استفاده می شود. توجه داشته باشید نباید به تنهایی اقدام به نصب کنید چراکه جدا کردن و کندن این رزین ها بسیار دشوار خواهد بود و نیاز به نصاب متخصص می باشد.

چرا کفپوش سه بعدی یا دکوراتیو جذاب است؟

نسل بعدی می تواند کفپوش سه بعدی 3D باشد. خانه شما به لطف این پوشش خاص که بازدیدکنندگان را شگفت زده می کند، ظاهری تازه و زیبا دارد. لازم به ذکر است که سرویس بهداشتی و حمام بهترین مکان برای نصب این کالاها هستند.

می توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید، از شرکت بزرگ بخواهید آن را چاپ کند و سپس آن را در جایی که می خواهید قرار دهید. برای این کار نیاز به چاپخانه ای معتبر دارید که ما چاپ تندیس را به شما معرفی می کنیم.

نصب کفپوش سه بعدی 3D

پس از تصمیم گیری در مورد اندازه کفپوش، محل مورد نظر را برای نصب نوع سه بعدی اندازه گیری کنید. طرح مورد نظر را چاپ کنید و در مرحله زیر مقدمات مکان مورد نظر را آغاز کنید.

کفپوش موزاییکی یا سیمانی بهترین پایه را برای نصب نوع سه بعدی ایجاد می کند. کف محل مورد نظر را در مرحله زیر با ترکیب پلی اورتان مایع و پودر بتونه بتونه کاری کنید.

اطمینان حاصل کنید که چاپ به درستی روی زمین قرار گرفته است، قبل از اینکه آن را در آنجا پرتاب کنید. پس از تهویه با کاردک لاستیکی، غلتکی را که در مواد روی چاپ آغشته شده است بکشید تا سطحی کاملاً یکنواخت ایجاد کنید.

سه روز طول می کشد تا پلی اورتان پس از اتمام کار سخت شود. به عنوان نمونه ای از این کالا، کفپوش اپوکسی سه بعدی را در نظر بگیرید.

کفپوش شیشه ای

کفپوش شیشه ای یک نمونه اضافی از انواع پوشش های کف مختلف است که می تواند در طراحی ساختمان استفاده شود. هم در داخل و هم در بیرون می توانند از این محصول استفاده کنند. یک تصور غلط در مورد این کالا وجود دارد که شاید به نام آن بر میگردد.

کفپوش شیشه ای
کفپوش شیشه ای

به عنوان مثال، برخی افراد معتقدند که این نوع پوشش ها به اندازه کافی مقاوم نیستند. اما حقیقت این است که اینطور نیست. کفپوش شیشه ای در اندازه های مختلف موجود است و بر اساس سلیقه و نیازهای فردی قابل استفاده است.

کفپوش چرمی

کفپوش چرمی نوع دیگری از انواع پوشش کف قابل نصب در سازه و محیط هستند. این نوع کف پوش ها همواره در دسترس و بسیار مقاوم هستند. در مقایسه با انواع چرم هایی که برای ساخت کفش و کیف چرمی استفاده می شود، چرم مورد استفاده برای این منظور نازک تر است.

کفپوش چرمی
کفپوش چرمی

این محصول را می توان در مکان هایی با تردد کم استفاده کرد. اتاق خواب یک گزینه خوب برای استفاده از این نوع پوشش کف به شمار می رود. این محصول به دلیل جذابیت بالا به عنوان دیوارپوش هم استفاده می شود که البته این به نظر کارشناس دکوراسیون و طراح داخلی بستگی دارد.

کفپوش آجری

در مناطقی با گل و گیاه فراوان و نمای غالب فضای سبز، استفاده از کفپوش آجری در تمام سطوح یا فقط بخشی از فضای باز، ترکیبی بسیار دوست داشتنی را به همراه دارد که حس طبیعی بودن محیط را دوچندان می کند.

در اصل آجرهایی که برای پوشاندن زمین حیاط و فضای باز استفاده می شود کوچک و منظم هستند و قرار گرفتن آنها در کنار هم منظره ای بسیار دوست داشتنی و منظم ایجاد می کند.

کفپوش آجری
کفپوش آجری

چیدمان آجرها و ترکیب رنگ های مختلف تا حد زیادی بر زیبایی کفپوش آجری تأثیر می گذارد. آجرها طیف های رنگی مختلفی دارند، بنابراین آنها را بر اساس برجسته ترین رنگ محیط انتخاب کنید تا هماهنگی و هارمونی خاصی به اتاق بدهد.

خاکستری، قهوه‌ای، قرمز و نارنجی تنها تعدادی از رنگ‌هایی هستند که در ساخت آجر استفاده می‌شوند و هر کدام از این رنگ‌ها بر اساس نحوه تزئین فضای مورد نظر انتخاب می‌شوند. این نوع جنس آجری به شکل خاص و اسپرست با نظر طراح دکوراسیون برای پوشش دیوار و دیوار پوش نیز استفاده می شود.

کفپوش آجر سفالی

همواره آجر نمونه ای چشمگیر و گیرا از مصالحی است که هم در داخل و هم در خارج از ساختمان استفاده می شود. آجرهای سفالی قبلاً فقط در خارج از خانه استفاده می شد، اما امروزه می توان آنها را در طراحی داخل خانه نیز یافت. فقط مشاهده کنید که چگونه با قرار گرفتن در مرکز صحنه و جلب توجه، فضای خانه را بهبود می بخشد. این نوع پوشش اخیرا مورد توجه طراحان دکوراسیون قرار گرفته است.

کفپوش چوب پنبه ای

پوشش کف را می توان از چوب پنبه نیز ساخت. کفپوش چوب پنبه ای گزینه بسیار مناسبی برای آشپزخانه است زیرا می توان از آن در انواع الگوها از جمله مربع، کاشی و حتی چند وجهی استفاده کرد.

کفپوش چوب پنبه ای
کفپوش چوب پنبه ای

مهم ترین مزایای استفاده از پوشش چوب پنبه ای

کفپوش چوب پنبه ای ماده ای خوب و مطمئن است که می توان از آن برای پوشش منازل و ادارات استفاده کرد، اما باید آن را از جاهایی که با آب در تماس است دور نگه داشت.

درخت با استخراج چوب پنبه آسیبی نمی بیند. می توانید نوع چوب پنبه ای را نزدیک به سیستم های گرمایش تابشی نصب کنید. سطوح ناهموار می توانند این نوع نصب را در خود جای دهند.

همانند سایر پوشش های چوبی، سرامیکی، موزاییکی و کاشی، نوع چوب پنبه ای را می توان به روش های مختلفی نصب کرد. سایر طبقات مانند پوشش های چوبی یا مشمع کف اتاق می توانند آن را نصب کنند. راه رفتن روی آن سطحی گرم ایجاد می کند.

بافت آن استحکام و فشردگی بالایی دارد، بنابراین اگر مبلمان یا سایر اجسام سنگین روی آن قرار گیرد آسیبی به آن وارد نمی شود. مواد عایق طبیعی موجود در کفپوش چوب پنبه ای به جذب صدا کمک می کنند.

معایب استفاده از پوشش چوب پنبه ای

کفپوش چوب پنبه ای در تعداد محدودی از رنگ ها موجود است. این کالا باید هر پنج سال یکبار آب بندی شود تا کیفیت ضدآب خود را حفظ کند. نصب این نوع محصول در محیطی مانند آشپزخانه توصیه نمی شود زیرا سطح آن به سرعت آلوده به روغن و گرد و غبار می شود.

برخلاف سایر پوشش های سنتی، نوع چوب پنبه ای گران تر است. اگرچه پنبه یک ماده سازگار با محیط زیست است، اما افزودن مواد دیگری به آن برای ساخت کفپوش این کیفیت را کاهش می دهد.

نحوه نصب کفپوش چوب پنبه ای

قبل از شروع به نصب، کف ناحیه مورد نظر را از نظر صافی و صافی بررسی کنید. در صورت ناهمواری کف از سیمان برای تسطیح استفاده کنید. از آنجایی که چوب پنبه با تغییرات دمای محیط منبسط و منقبض می شود، هنگام نصب کفپوش باید فاصله ای به اندازه 1/2 اینچ در اطراف محصول ایجاد کنید. بنابراین رعایت این فاصله ضروری است.

برای جلوگیری از هر نوع آسیب، از ابزاری که در کارخانه تهیه شده است برای ضربه زدن و سفت کردن تخته های چوب پنبه استفاده کنید.

از آنجایی که هیچ دو تخته همرنگ نیستند، اتصال آنها بر اساس رنگ به شما کمک می کند تا کف پوشی با طراحی مناسب بسازید. برای تنظیم دما و رطوبت اتاق، تخته های چوب پنبه ای باید در محلی که قرار است نصب شوند باز شوند.

برای نصب حتما از نصاب متخصص کمک بگیرید و از اقدام خودسرانه پرهیز کنید.

کفپوش بتنی

یکی از دسته بندی های کفپوش های با دوام، کفپوش بتنی می باشد. این سطوح اغلب در محیط‌هایی مانند تراس‌های امروزی، اتاق‌های صنعتی و آپارتمان‌ها استفاده می‌شوند.

کفپوش بتنی
کفپوش بتنی

در صورت استفاده در آپارتمان، استفاده از سیستم گرمایش از کف در ماه های سردتر به دلیل سطح سرد آنها ترجیح داده می شود. برای آشنایی بیشتر با آنها و نحوه استفاده از آنها، به بخش این وب سایت در مورد کف های بتنی مراجعه کنید.

کفپوش گرانولی

کفپوش گرانول از مواد درجه یک مانند ضایعات پلاستیکی خرد شده یا گرانول های فرآوری نشده ساخته می شود. استحکام و مقاومت بالای آن از مهمترین ویژگی های آن است که شبیه به نوع پوشش اپوکسی می باشد.

به همین دلیل این پوشش برای استفاده در مکان هایی مانند پارک ها، مهدکودک ها و اماکن ورزشی مناسب هستند. کفپوش گرانول در رنگ های متنوعی تولید می شود و برای استفاده در فضاهای دوستدار کودک از آن به عنوان “کف پوش کودک” یاد می شود.

کف پوش گرانولی
کف پوش گرانولی

تنوع رنگ این محصول و سازگاری با شرایط مختلف آب و هوایی از دیگر ویژگی های این محصول است. می توانید این کالا را به صورت آفلاین از مراکز فروش نوع  گرانول خریداری کنید و یا به صورت آنلاین در فروشگاه های معتبر مانند پیشتاز دکور. انتخاب این کالا برای مهدکودک کاملاً مناسب است و تقریبا در تمامی مهد ها از این نوع پوشش استفاده می شود.

نحوه نصب کفپوش گرانولی

کفپوش گرانول را می توان به 3 روش مختلف نصب کرد.

  • روش اول شامل نصب ساده است. در این روش نصب به سادگی با گذاشتن روی زمین به پایان می رسد. البته با گذشت زمان استفاده از این تکنیک باعث جابجایی کفپوش می شود. بنابراین برای مدت زمان طولانی مناسب نیست.
  • برای نصب در روش دوم از چسب های صنعتی استفاده می شود. این تکنیک مستلزم آن است که ابتدا سطح را تسطیح کرده و پایه مناسبی گذاشته شود. پس از اینکه سطح کف با چسب پوشانده شد، محصول در جای خود قرار می گیرد. در روش نهایی می توان کفپوش ها را با استفاده از پیچ و رول صفحه نصب کرد.
  • روش سوم با استفاده از پیچ‌ها و رول‌های صفحه‌ای می‌توانید در صورتی که سطح ناهموار است و زمان کافی برای بازسازی آن ندارید، هر پازل را به پازل کناری متصل کنید. نوع گرانول می تواند انتخاب خوبی برای فضاهای بیرونی مانند پارک ها باشد.

این نوع پوشش از انواع کم خطر می باشد که معمولا نیاز به نصاب نیست و خود شما با کمی دقت و حوصله و کمی تخصص می توانید به راحتی نصب کنید.

کفپوش ورزشی

در استادیوم ها و مراکز ورزشی همانطور که از نامش پیداست از کفپوش های ورزشی استفاده می شود. به عنوان مثال، نوع لاستیکی تاتامی و الاستیک، گزینه های مناسبی برای پوشش های ورزشی هستند. برای تهیه نمونه مناسب از آن به مرکز خرید و فروش پوشش های کف ورزشی مراجعه کنید.

کف پوش ورزشی
کف پوش ورزشی

کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی اورتان چیست؟ افراد زیادی با این پوشش آشنا نیستند. این ماده ای است که به طور یکنواخت روی سطوح بتنی اعمال می شود و از رزین پلی اورتان که پیشتر در مورد آن صحبت شد ساخته شده است.

این کالا در هنگام نصب خود تراز می شود و در هر شرایطی سطحی بسیار زیبا و صاف به دست می آورد. نوع پلی اورتان انعطاف پذیری بالایی دارد و به خوبی به سطوح ساخته شده از بتن، فلز، سرامیک و سنگ می چسبد.

کفپوش پلی اورتان
کفپوش پلی اورتان

این کفپوش دارای مقاومت کششی و سایش بالایی بوده و در اثر ضربه خراشیده و آسیب نمی بیند. آنها با مواد اسیدی و قلیایی واکنش نشان نمی دهند و سطح آنها براق و صاف است.

نوع پلی اورتان هم در برابر باکتری مقاوم است و هم نگهداری آن ساده است. از نمونه های این محصول می توان به کف پوش های ورزشی پلی یورتان و پوشش های پلی اورتان سردخانه اشاره کرد.

نمونه اسپرت این کالا کاملا یکنواخت و مقاوم در برابر آتش و مواد شیمیایی می باشد. باشگاه های ورزشی همانطور که از نامشان پیداست از کف های ورزشی پلی اورتان استفاده می کنند. غلتک حباب دار، میکسر، دستگاه فرعی و … چند نمونه از ابزار کار این محصول می باشد.

نصب کفپوش پلی یورتان چگونه است؟

استفاده از بستر مناسب هنگام نصب کفپوش پلی اورتان بسیار مهم است. اجرای یک سطح بتنی که با استفاده از فرآیند مکانیزه انجام می شود، بهترین زیرسازی را برای این طبقات ایجاد می کند.

این بتن باید حداقل به مدت 30 روز کاملا خشک شود. نوبت به زدن آستر اپوکسی برای کف سازی روی درزها پس از آماده سازی زیرسازی می باشد که باید عاری از هرگونه رطوبت و گرد و غبار باشد.

در این مرحله قبل از پر کردن درزها با دوغاب اپوکسی، محل را تمیز و سمباده می‌زنیم. در مرحله زیر سطح با اپوکسی آستر کاری می شود. در صورت نیاز، قبل از شروع به کار گذاشتن لایه میانی کف پوش اپوکسی، توری را روی درزها اعمال می کنیم.

مرحله بعدی شامل اعمال لایه رویی نوع پلی اورتان پس از شروع مجدد رنگ‌آمیزی است. برای ایجاد یک سطح نارنجی، پس از خشک شدن لایه رویی در مرحله قبل، لایه نهایی را با غلتک اجرا می کنیم. این نوع پوشش نیز برای نصب نیاز به متخصص کار بلد دارد.

قیمت کفپوش

قیمت کفپوش با توجه به موارد گفته شده بسیار متنوع و متفاوت هستند و بسته به نوع جنس، محل خرید، نوع خرید و میزان و متزاژ خرید متفاوت هستند و با توجه به نوسانات قیمت ارز در کشور نمی تواند قیمت ثابت برای آن ها مشخص کرد.

شما می توانید جهت مشاهده قیمت و اطلاع از قیمت کارشناسی دکوراسیون با ما تماس بگیرید.

خرید کفپوش

شما می توانید با انتخاب نوع پوشش کف برای خرید کفپوش با مشاوران ما در پیشتاز دکور در ارتباط باشید و سفارش خود را ثبت کنید. خرید کف پوش از جمله موارد بسیار مهم در هر مکان عمومی، منزل شخصی و محل کار می باشد که شما در هر حال نیاز به نصب یکی از آنها خواهید داشت و نمی توان محیط را بدون نصب پوشش کف رها کرد.

کلام پایانی

کفپوش از اصلی ترین و مهم ترین موارد در ساخت و طراحی دکوراسیون به شمار می رود و نمی توان محیطی را بدون استفاده از کفپوش تصور کرد. در حقیقت از هر نوع ارزان یا گران یا هر نوع دیگر شما می بایست حتما یک نوع را برای پوشش کف محیط خود انتخاب کنید. برای این کار می توانید از نظر طراح دکوراسیون برخوردار شوید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

نوشتهٔ پیشین
انواع دیوارپوش
نوشتهٔ بعدی
کاغذ دیواری

    فهرست